Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Den skånska myllan på Trädgårdsonsdag, är den sann eller fake?
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 12-09-2013, 06:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Jag bor i Stockholm väldigt nära en sjö och min trädgård består till mesta delen av lerjord. På vissa ställen så gott som styv lera, på andra lite mer utblandad med torrt "skogs-skrufs".
          Därför blir jag väldigt imponerad när jag ser på Trädgårdsonsdag på TV att de gräver så lekande lätt i kolsvart och fluffig mulljord.

Nu undrar "en dum en" ifall det där är den berömda "Skånska myllan" eller är det bara fake? Har de gjort en "låtsasträdgård" med preparerade rabatter inför TV-inspelningen? Nån som bor där som vet?

Sån jord skulle jag vilja ha i min trädgård! Här är ibland som cement, särskilt den här torra sommaren. I våras grävde jag en djupare rabatt och la lerjorden åt sidan, fyllde på med köpejord i rabatten. Lerkockorna torkade och de ligger ännu, efter en hel sommar, fortfarande som stenar vid sidan av rabatten. Jag försöker kliva på dem och slå sönder dem med spaden. Och så ser jag på TV hur de lätt puttar ned spaden i jorden och vänder upp svart fluff. Åh, vad jag blir avundsjuk!

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          theseraphim
          Inlägg 12-09-2013, 07:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Fusk i fusk de har väl om inte annat jirdförbättrat osv genom åren. Många trädgårdsvänner köper ju jord i kubik(bokstavligt) var och vartannat att bygga upp nya rabatter. Jord är billigt i bulk även riktigt bra jord så det är i regel ingen jättekodtnad att köpa ett antal ton vilket är en investering väl värd det om ens egna jord är kass.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-08-2025, 17:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon