CITAT (Motti @ 11-09-2013, 22:40)

Jag vet hur det där fungerar med rått kött och blötfoder ,blötfoder är prossesat det är ju naturligtvis inte rått kött .Här anser vi att det är en stor fördel att ge hundar blötfoder över lag och rått kött då det är det mest naturliga för ett hundjur !Att du kan köpa torrfoder hos en veterinär gör det ju inte mer lämpligt för hunden .Det naturliga för rovdjur är rått kött och i andra hand blötmat ,att man sedan kompleterar lite då och då med torrfoder är okej men inte det ultimata .Var och en får ge sin hund den mat de vill !men jag anser att torrfoder är en bekvämlighets sak därför det är lättare att bära och förvara och har lång hållbarhetstid .Sedan ska man ju inte tro att Veterinärer tillhanda ha torrfoder för inget .Torrfoder är bekvämt för oss människor men kanske inte lika bra för våra hundar och katter .
Kan du upplysa mig om varför det skulle vara bättre att ge hunden burkmat än torrfoder? Och varför skulle torrfoder generellt inte vara bra för våra hundar? Är det något speciellt av ingredienserna som inte är bra eller vad får dig att säga att det inte är bra. Vet du över huvud taget vad olika slags torrfoder innehåller och vad burkmaten innehåller eller är det bara samma gamla sätt att diskutera som vanligt, du har bestämt dig för en sak och då är det bara så för att det är "kul" att diskutera och man behöver inte ha några kunskaper om det??
Håller med pejori - inte konstigt om den valpen inte mår bra, så många foderbyten som den fått göra.... för att en storvuxen hund ska växa ordentligt och rätt är det jätteviktigt att fodret är korrekt komponerat och det blir det inte om man slänger åt den lite av ditten och lite av datten!