CITAT (Klint @ 15-09-2013, 12:21)

Det är intressant att läsa om hur ni resonerar. Eva visst är begravningen för de anhöriga som är kvar,det är just därför jag vill ha min begravning fin och ljus.Jag har aldrig varoit på en borgelig begravning,kanske därför jag funderar på det.
Jag har varit på en borgerlig begravning och tyckte den var lika fin som en kyrklig. Den hölls visserligen i kyrkans församlingshem det var en liten ort så det fanns nog inte så mycket alternativa lokaler. Det var min mormors begravning och hon hade bestämt vilken musik hon ville det skulle spelas ex. Lisa Nilsson. Det var begravningsentreprenören som höll i begravningen som var väldigt personlig för begravningsentreprenören var ju uppväxt på orten och mindes min mormor som var bibliotekarie och hon kände ju min mamma så hon berättade ju även minnen om när hon gick och lånade böcker som barn.
Är medlem i svenska kyrkan själv, lite lagom troende som de flesta svenskar men har en särbo som är troende så jag går nog till kyrkan oftare än andra åtminstone ett par gånger i månaden vi brukar sänka medelåldern rejält när vi går dit. Ironiskt nog är min särbo inte medlem i kyrkan just nu han fick så mycket utgifter i och med flytt mm. att han gick ur för att spara pengar ett tag men planerar att gå med igen.