Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Udda problem i skolan
          Hans-erik
          Inlägg 18-09-2013, 20:54
          Länk hit: #1

Gäster

Ja, som alla vet så är jag inte bara filosof, utan jobbar som högstadielärare. Vanligtvis har jag teoretiska ämnen, men på grund av sjukdom i kombination med lärarbrist får jag ibland rycka in träslöjdsundervisningen. Har inga problem med detta vanligtvis, men igår hade några (vet ej vilka), fann missödet efter lektionen. En eller flera elever hade målat stora hakkors på de andra elevernas stolar (terminens första uppgift var att snickra sig en egen stol från grund och botten). Eftersom jag hatar sån förbannad jävla skit så jag såg ingen annan utväg (i kombination med uppretad gallfeber), startade den stora bandsågen å sågade sönder varenda stol.

Tyvärr uppdagades detta idag och har fått kritik för att jag istället inte målade om stolarna, något jag inte tänkte på i en hast. Vad tycker ni, är det befogat att brusa upp som en brusnitg tjur över en sån här petitess.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          EKLO
          Inlägg 18-09-2013, 20:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Nja,

säger jag som också undervisar en hel del. Bättre är väl att ta diskussion i en mindre grupp så att det inte bara är ytan som försvinner utan att de förstår och kan diskutera varför detta ger en sådan stark reaktion.

Eller?

Citera
          Hans-erik
          Inlägg 18-09-2013, 21:00
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (EKLO @ 18-09-2013, 21:56) *
          Nja,

säger jag som också undervisar en hel del. Bättre är väl att ta diskussion i en mindre grupp så att det inte bara är ytan som försvinner utan att de förstår och kan diskutera varför detta ger en sådan stark reaktion.

Eller?

Problemet är ju att jag inte vet vilka satans slyngel som är skyldiga till detta illdåd. Kan helt enkelt inte plocka in alla, då de flesta förmodligen är oskyldiga till detta djävulskap!

Citera

LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-01-2026, 19:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon