CITAT (mullkärringen @ 22-09-2013, 16:48)

Jag tycker absolut inte du ska väcka valpen för dom behöver sammanhängande sömn för att bearbeta intryck, komma ner i varv mm. Tror bara du skapar stress hos en valp som blir väckt hela tiden. Du kan inte lägga en plastmatta, några m2 stor i köket ( för att skydda golvet) och ha en valphage där så du har koll på valpen och så den inte blir helt avstängd på toa?
Skulle väl kunna funka, men för mig kvittar det egentligen om jag sitter i badrummet eller i köket 10 timmar i streck, jag orkar ingetdera! Jag måste få röra mig normalt och komma ut. Det kan väl inte vara så att alla som har valp bara sitter och stirrar på den dygnet runt ífall den kanske vaknar. Även ni som inte har höns och springer ut och in hela tiden måste väl lämna rummet, gå på toa och liknande. Hur funkar det? Har ni valpkiss överallt då? Vad är det jag inte begriper?
I torsdags eller när det var bar jag konsekvent ut honom en gång i timmen, ändå kissade han inne tre gånger. Måste han ut ännu oftare? Varför säger alla 2 timmar om det inte ens funkar med
en timme? När det är varmt och soligt kan de vara ute, kanske går senare idag.
Jag trodde jag hade vilat upp mig lite över helgen, men nu är jag redan nära ett nervsammanbrott igen...
Har lånat några böcker om valpar på biblioteket så jag får väl sitta i badrummet och läsa dem idag.