CITAT (Motti @ 01-10-2013, 00:56)

Ja BARF är ju igentligen bara rått kött !men man kan ju halv BARFA också som vi gör .Vad jag lärt mig är att man ger aldrig en hund ben som börjar på F, fågel fisk fläsk då de splittras lätt och kan sätta sig i mage och tarm . Det här med hundfoder kan man nog diskutera i all oändlighet ,men ju mer naturlig mat en hund får ju bättre är det som jag ser det .Har man jakthund som vi får de alltid räntan vid nerlagt byte och ränta är ju som bekant rå ,sedan får vår hund torrfoder också men mest av det vi äter ,jag kokar även kött som tex kycklinginnerfile men hon får också putset av det köttet vi äter som tex äelg nöt fläsk .Att bara ge en hund torrfoder anser vi ge större risk för överkänslighet för annat kött .Var och en får väl göra som de vill men i grunden är hunden ett rovdjur och jag tycker inte det är naturligt för en hund att enbart stå på torrfoder hela livet .
Det du ger din hund är ju inte ens i närheten av Barf. Tror du på fullt allvar att en jakthund behöver annan kost än andra hundar?
Varför säger du ena minuten att du ger din hund blötmat(=burkmat) andra minuten att du barfar hunden, tredje att den får mest av det ni själva äter, fjärde minuten att du ska ge den färskfoder(fabriken ligger ju i närheten) och mitt i alltihop får den torrfoder och så kokar du kött åt hunden också?
Varför svarar du inte på frågorna du får istället för att trassla till det för dig? Det är svårt att tolka oviljan att svara som något annat än okunskap.