CITAT (Motti @ 04-10-2013, 21:01)

Tyvär måste jag säga att det finns inte många i dag som har hundvett !de bara skaffa dom utan en tanke på vad det innebär .För tjugo år sedan fanns inga hem för herrelösa hundar i dag har vi överfulla hundstallar med blandrashundar som ingen vill ha på grund av folks infall om att "gud va kul det skulle vara att ha en hund och barna vill ju så gärna ha en " så går det till i dag .Och naturligtvis tjänar blandrasuppfödarna pengar då de flesta de kan sälja hundar utan vetbesiktning vaccinering eller ID-märkning försäkringar .En seriös hunduppfödare sälger inte en hund utan dessa krav och dessutom blir priset helt annat naturligtvis .Inget ont sagt om blandrashundar nu ! det är dom som föder upp dom vi ska ha koll på .
Nog har det funnits hundstallar mycket längre än 20 år. Hundstallet i Stockholm t.ex. har funnits i över hundra år. Startades av två kvinnor som ville göra något åt den upprörande hantering av lösspringande hundar i Stockholm. Jag blir så trött på ditt ideliga "hittepå" och generaliseringar. Jag vill nog påstå att de flesta hundägare faktiskt har hundvett och vet vad det innebär. Jag vill också påstå att de flesta blandrasuppfödare säljer sina valpar veterinärbesiktigade, vaccinerade och id-märkta. Tyvärr är det rötäggen som märks mest, både när det gäller hundägare och uppfödare.