CITAT (Motti @ 04-10-2013, 21:42)

Då är vi inte alls överens ! som vanligt vet du bäst och mest .Om det nu är så bra med blandrasavel varför är 90% av hemlösa hundar blandraser ? därför att de är för lätta att skaffa för ett par tusen ! Köper du en renrasig hund i dag så räcker inte 10,000 ,köper du en hund för den summan och däröver så lär du vara mer omsorgsfull med din hund .Utan tvekan finns det rötägg som föder upp hundar men jag vill nog påstå att de flesta rötäggen finns bland blandrasaveln ,snabba casch utan annsvar .Jag har haft en del insikt i hur det går till i blandrasaveln och jag är inte imponerad .
Det börjar bli väldigt OT nu!
Var har jag skrivit att blandrasavel är bra? Tror knappast du kan köpa en blandrasvalp för ett par tusen idag. Själv betalade jag mycket mer än så för 6 år sen och då var hon jämförelsevis billig ändå när man kollade runt. Jag tror inte att smack på att beror på om hunden är renras eller blandras hur omsorgsfullt den blir behandlad. En människa som inte behandlar sin hund omsorgsfullt blir inte mer omsorgsfull om dom skaffar en dyrare.
Jag sa ju att det finns en del rötägg och vad jag vet så pratade vi väl blandrasavel så du upprepar ju bara det jag skrev. Du är inte ensam på forumet om att ha haft insyn i aveln. För det var väl
insyn och inte
insikt du menade antar jag.
Här är hundstallets länk. Scrolla ner en bit så ser du, om du inte orkar läsa allt men är du riktigt intresserad så kan du köpa boken
Hundstallet 100 år 1908 - 2008.
Hundstallet i StockholmCITAT (Kryddan03 @ 04-10-2013, 22:35)

Det är inte i den länken det står om hundstallets historia men tack ändå.