CITAT (Monarda @ 06-10-2013, 19:19)

Som sagt var finns det många frågor och säkert ännu flera svar. Själv tror jag nog att man måste vara principfast när det gäller uppfostran av både hundar och ungar. Har själv ett nära exempel inpå med min systers hund som nu har blivit ett år och verkligen kan vara jobbig. Sliter och drar i kopplet så att hon går på bakbenen och hoppar på folk som kommer. Husse och matte har i det fallet olika åsikter om uppfostran. Matte är principfast men husse är den snälle som gosar och ger belöningar vid fel tillfälle. Jycken blir ju naturligtvis förvirrad och förstår inte vad som gäller. Tacka vet jag katter!
Sådana hundar har även jag sett.
Jag är inte helt pricipfast varken med hundar eller barn och barnbarn.Och både ungar och hundar är duktiga,hittar inget bättre ord för det.
Min hund Olle är livrädd förallt på stan och han hade enormt principfasta ägare.Olle blev dock en harmonisk hund i sinom tid.
Molly skäller endast på vissa hundar,men de andra tittar hon bara efter.Olle skäller på alla hundar,så rädd är han.Undrar varför?
När vi möter andra hundra knäbojer jag mig och pratar med Molly och Olle så de är helt lugna Hilda är alltid lugn,men gillar inte bilar med släp och skateboards.
När barnbarnen är hemma hos mig så det går alldeles jättebra eftersom vi har lärt barnen hur de skall beteer sig med hundar!
Annans vet jag inte allt om hunduppfostran,men hundarna hos mig är ändå harmoniska och mycket lyckliga hundar.
De får sitta på soffan och de får hoppa upp i sängen och sängen är verklige favorit plats att sova på och leka!