CITAT (Eva i Skåne @ 10-10-2013, 08:58)

Dom stora bråken har vi varit befriade från länge, men det förekommer elaka pikar mellan vissa medlemmar i varje tråd där dom är aktiva. Det finns ett antal surkärringar här och det är inte roligt med deras elakheter.
Ungefär så uppfattar jag också läget. Jag funderar på om människor verkligen skulle uttrycka sig på samma sätt i det verkliga livet. Men de kanske inte har så mycket liv, utan alla händelser är på internet. Ett torftigt liv, men oavsett anledning påverkas diskussionen i forumet.
Själv ser jag inte det här som ett stort problem. Ganska snabbt märker jag vilka trådar som lockar till sig de som vill tjafsa ... och de trådarna slutar jag att läsa. För mig fungerar allt bra så länge det finns bra trådar om odling, trädgård och sådant som förgyller livet.
Det verkar som om moderatorerna försöker göra vad de kan för att hålla undan det värsta, men för att få det riktigt bra så behöver vi andra göra trevliga, glada och positiva inlägg.
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.