Jag känner nog att det bästa är om moderatorerna hör av sig till den som de uppfattar ger tjuvnyp osv. Då kan också den som får ett PM förklara sig, det kanske inte var menat som ett tjuvnyp men uppfattas som så.
Känner inte alls igen Odla när det gäller i alla fall Småprat. En del " allmänt glada " och diskussionsglada har försvunnit. Visst finns det en hel del kvar som är " glada " och trevliga men just att vi fastnar i dessa otrevliga " hjulspår " stör i alla fall mig.
Man kan ju strunta i en del inlägg men oftast dör diskussionerna ut p g a att det inte går att just diskutera , ge och ta alltså med bra inlägg som bygger antingen på fakta eller att man tänkt till lite extra .
Det finns fortfarande mycket kunnande om växter mm hos de som är kvar men även där saknar jag en del som " hoppat " av.
Vi hamnar tyvärr ganska snart i " gamla hjulspår " på Småprat. Jag upplever det som att det finns för få av de där som kunde diskutera och ge och ta . Inte gör det något att man har olika åsikter , så ska det vara , men jag upplever det inte som att man har olika åsikter utan ibland babblas det bara på utan någon genomtänkt tanke eller uns av fakta .
För mig så gör det att man " fastnar " och inte kan ha de där givande diskussionerna som det fanns så många fler av förr. Man lär sig mycket av sådana diskussioner . både fakta , om sig själv och om andra bara man är villig att ta till sig sådant .
Gillar inte Facebook varken som företeelse eller diskussionsplats.
Det är det som är så suveränt med Småprat , du kan dsikutera allt möjligt , du kan ställa frågor och få bra svar om det mesta osv osv.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|