CITAT (Motti @ 12-10-2013, 00:56)

Men då kanske inte du är ägare av kamphundar Silos eller någon av de större raserna ,skulle tro att du är konflikträdd också så därför tror du att dina hundar "följer dig" då du viker dig för deras vilja ,Okej då förstår jag att du anser att du inte har några problem med dina hundar . Hundar är avlade för olika uppgifter !är du inte rätt ägare för den hunden så får du problem .
Nej "kamphundar" har jag inte haft.
Jag har haft Schäfer och Chow-Chowar och de var mycket mycket lydiga fast jag "gullade" med dem.
Nej,jag är inte rädd för konflikter,fastän jag inte är den perfekta matte!
Nej,jag viker inte för deras viljor utan jag väljer när det måste vara absolut ett nej,precis som man gör med barn!
Nej,jag har inte några prolem med mina hundar,det enda tråkiga är att da kan bli sjuka då och då och då gäller Veterinäner så klart och av Veterinärer får jag alltid beröm!
Jag vet inte om jag är rätt ägare till mina hundar,men ser jag på mina hundar,deras beteende,deras hälsa etc..så tror jag att jag är rätt ägare för mina hundar!
Jag har haft tre omplaceringar mycket stressade individer och efter en tid hos mig så blev de alla harmoniska hundar.
Jag känner så klart inte alla hundarnas uppgifter,men de kan min dotter i alla fall väldigt många hundars och hon håller på att lära sin son på tre år och det är underbart att se hur klok pojken är tillsammans med hundar både dotterns och hundar som de möter dagligen.