CITAT (Motti @ 19-10-2013, 00:52)

Räntan är alla inre organ lever njurar hjärta ,nu fick hon lever njurar efter jakten hjärtat satt kvar i haren så när min man flådde haren så fick hon hjärtat kokt med kyckling innerfile ! Alla jakthundar får räntan det är kutym ! finns inte en jakthund som inte äter en ränta och det bör jag veta efter 60 år och uppvuxen i en jakt och fiske familj .Tycker det är ganska löjligt att jag ska behöva sitta här och presisera mig i detalj allvarligt alltså !Alla som är seriösa jägare vet detta och det ifråga sätts aldrig heller ,en självklarhet .Dess utom är jakthunden den mest sunda hunden i hundvärlden och har alla gammla gener kvar som hunden hade från begynelsen ,och det är genetiskt bevisat .Sen kan man inte sticka under stolen med att det finns en viss inavel och sönderavel inom jakthundsvärlden ,men då handlar det inte om seriösa hundägare och seriös jakthundsavel .Man måste leva i detta för att förstå vad det handlar om.
Varför ändrar du din historia ideligen? Nu fick er hund plötsligt lever och njurar efter jakten trots att du förut sa att man inte ska ge valpar rått kött och att det var därför du kokade hjärtat. (Fast hon hade också ätit upp det rått efter jakten skrev du

). Tror det skulle vara enklare både för dig och oss andra om du höll dig till en version.
Går det inte att hålla sig till de jägare och jakthundar du känner till ordentligt istället för att generalisera och skriva ALLA. Det stämmer nämligen inte att ALLA jägare ger ALLA jakthundar räntan! Det finns fler som levt med jakt och jakthundar än du. Försök förstå det.