Här är jag matte och min man är husse ,kallar mig aldrig mamma då jag inte är hennes mamma hon har ju redan en

Men när vi hade vår katt Helge som blev 11 år så sa jag alltid att han var en Morsgris

han var en enmanskatt och tydde sig bara till mig .När man har jakthund måste man ha lite mer ordning och lydnad för jakthundar är väldigt enraka och är ju avlade på jaktinstinkt ja så man får inte dalta för mycket med dom för då tar de över .Har vänner som har Golden Chiuwawa SpringerSpaniel osv ,man får hantera hunden efter deras ras helt enkelt ,en jakthund är så mycket tuffare i lynnet än tex en Golden ,en Golden är avlad för sällskap i stort set ,en Luzerner stövare som vi har är avlad enbart för jakt då måste man ha riktigt bra pli på dom .Skulle gärna vilja ha en "icke" jakthund då jag själv inte jagar ,verkar lovande för vi har bra bli på våran Luzerner och då kan det vara läge att skaffa en hund då den hunden lär ta efter den vuxna hunden :)man ska aldrig glöma vilken ras eller vilka raser din hund har i sig det formar hunden menthalt och du som ägare har annsvaret för hur din hund formas

Älskar att diskutera hundar och katter !