Snälla nån !alla har väl rätt att tycka och tänka om hur hunduppfostran ska gå till eller ? det beror ju helt på vad du har för hund och vad den hunden är avlad för om jag och min man vill ha en hund som kan uppföra sig i alla sammanhang så förstår jag inte varför vissa här tycker att jag sätter gränser för er andra hundägare ,var och en får väl för sjutton ha sina ideer ,nu var ju frågan som sådan att vara matte mamma ,vovve ,hund har jag då inte lika stor rätt att tycka och tänka som alla andra ?eller ska jag krypa in under en sten

Verkar som en del här bara letar fel så de kan ge sig på mig .Var och en får väl sköta sina hundar hur fan de vill det kan inte jag påverka ,jag bara säger vad och hur jag tycker en relation ska vara till en hund för vår del .Ska man vara med på utställningar och jaktprov så måste man ha pli på sin hund annars har du inte där att göra så enkelt är det .Tyvär så har många stora problem med sina hundar i dag då de inte sätter gränser eller ens försöker fostra sina hundar och de förmännskligar sina hundar och tror de är bebisar .,