CITAT (Motti @ 05-11-2013, 00:12)

Rastningen är väldigt viktig då det aktiverar hundens hjärna på många sätt ,vad jag tycker ofta glöms bort är att hundar är flockdjur precis som vi !de trivs helt enkelt inte med att vara ensamma hela dagarna eller större delen av dagen det är ju vetenskapligt bevisat att det är så ! Tycker inte det är sunt att tänka att om man lämnar sin hund ensam större delen av dagen och den får gå ut 45 min om dagen så ska den trivas med det ?tror den trivs mer om den har sällskap och får gå ut minst en gång om dagen vilket heller inte är det ultimata om man inte har inhängnad tomt så man kan släppa ut hunden när den vill gå ut .Nu har vi ju en lag som säger att en hund ska rastas minst tre gånger om dagen och det tycker jag är ynkligt att vi ska behöva lagstadga för att våra hundar ska få möjligheten att bli rastade .Sunt förnuft säger väl att en hund behöver gå ut mer än en gång om dagen !förstår man inte det ska man inte ha hund överhuvudtaget ! Samma gäller katter enligt lagen ska de har tillsyn minst tre gånger om dagen.
Motti, detta har du upprepat i säkert 10 inlägg, vi fattar, vi vet vad du har för åsikt!
Du behöver inte upprepa dej i inlägg efter inlägg.
Men precis som du tycker att du måste få ha din egna åsikt, så måste andra få ha SIN åsikt!
Redigerat av Monaxe: 05-11-2013, 05:23