CITAT (Piccante @ 11-11-2013, 12:13)

Jag tror det var BBC som refererade till en rapport från FN om den globala befolkningsutvecklingen och den senaste prognosen. Europa och Japan kommer ha en negativ befolkningsutveckling pga det låga barnafödandet och det ser man redan i Japan vilka konsekvenser det får med en allt större äldre befolkning och färre i arbetsför ålder.
Afrika kommer ha störst födelseöverskott men svag ekonomisk utveckling och låg tillväxt bland företag. Så frågan är var alla afrikaner kommer ta vägen? Leva i Afrika i stor fattigdom, komma som arbetskraftsinvandring till EU/ Japan eller kommer de föredra Kina/ Indien? Idag ökar Kina kontrollen över odlingsmark i Afrika och har växande inflytande över många regimer där.
Eftersom Kina exploaterar Afrika tycker jag även att de skall ta hand om överbefolkningen, de har ju dessutom erfarenhet från att kontrollera sin egen överbefolkning. Angående negativ befolkningstillväxt i Japan så är det bara bra, det landet är ju extremt tätbefolkat. Det kommer bli en tuff period men efter hand som folk dör av ålderdom kommer situationen att normaliseras. I Sverige har vi ingen negativ befolkningsutveckling, vår befolkning har ökat med runt 10% på tjugo år vilket snarare är skenande befolkningstillväxt.
CITAT (kerstinbern @ 11-11-2013, 07:40)

Och det är ju knappast heller en slump att Herman väljer att skriva det på 75-årsdagen av kristallnatten!
Men visst är det lite pikant, att Herman Lindqvist, som själv ju är finlandssvensk talar om invandrargrupper
"som inte har den minsta önskan att integreras Tvärtom, de lever i sin egen värld där de helt tar avstånd från och till och med föraktar värdlandets kultur."
Uppenbarligen avser han väl då här just finlandssvenskarna, som bott i Finland i över 1000 år, men fortfarande envisas med att tala Svenska! Men nu skall det bli slut på det hoppas Herman! Bara det finns "seriösa politiker" som vågar ta itu med finlandssvenskarna.
Sannfinländarna skall ju åtminstone ta bort den obligatoriska svenskundervisningen på finska skolor vilket jag tycker är helt rimligt, varför skall de behöva lära sig svenska? Satsa mer på engelskan istället. Vad gäller Herman Lindqvist så har han ju bott ganska mycket i Frankrike men så vitt jag förstår är han ganska välintegrerad i Paris högreståndsmiljöer.