CITAT (pejori @ 11-11-2013, 21:19)

Förutfattningar vet jag inte, men det är inte lika många kvinnor som män som tittar på nakna kvinnor av någon anledning.
Så någon funktion fyller det väl.
Tror nog att om man frågar en man "vad sjöng hon om" så vet dom inte, men vad hon har för smycke i naveln, det vet dom. (hypotes alltså)

Jo, det är så naturen är funtad. Attraktionen mellan könen är en grundläggande del av fortplantningen, därför är det ovanligt att kvinnor uppskattar nakna kvinnor eller att nakna män uppskattas av män. Det är liksom inte det som är vitsen. Ibland är det honan som attraherar hanen, ibland tvärtom. Ibland har det ingen betydelse.
Min högst personliga uppfattning är att män i årtusenden har avlat på kvinnor som ansetts vara vackra och därför är kvinnor vackrare än män. Vet inte om ni såg Rapport igår och den kvinnliga politikern i Afganistan? En riktig skönhet medans däremot afganska män i allmänhet är otroligt fula. Fast detta var en liten utvikning.
Och du har helt rätt, vad hon "sjöng" om minns man inte. Därför känner jag en viss tveksamhet inför nakenheten, man skall inte blanda ihop sakerna för mycket. Rena nakenblider hade däremot varit helt ok för min del.