CITAT (malcolm @ 14-11-2013, 16:54)

Jag pratade med Telia alldeles nyss, de skall skicka ett papper som jag skall skriva på för att ge dem fullmakt att ta tillbaka abonnemanget, konstigt att de skall ha fullmakt då bluffirman kunde ta över hur som helst.
Det är PTS:s påhitt. Auktoriserade företag, även om de är skumma, kan bara skicka en fil med nummer de vill ta över och Telia är tvungna att lyda. Vi hade mycket problem med exempelvis Tele2 i början, när jag jobbade på felanmälan. Telia ville först skicka ut en bekräftelse på alla flytt men PTS motsatte sig det. För att Telia sen skall ta tillbaka numret måste kunden bekräfta övertaget. Man kan undra vems sida PTS står på? Fast när de väl fått bekräftelsen är det snabbt ordnat. Du kommer säkert att få fakturor från blufföretaget men det är bara att bestrida. Konsumentvägledarna vet hur du skall göra.
Redigerat av Gossen Ruda: 14-11-2013, 17:55