CITAT (*Stintan* @ 19-11-2013, 08:28)

Så ni påstår alltså att det inte är sant att Monsanto söker patent på bröstmölk framställd av komjölk och att det som står i artikeln inte bygger på fakta? Jag kan inte förstå varför Monsanto skulle få ha patent på detta då bröstmjölksersättning sedan länge framställs av komjölk och fungerar utmärkt.
Kanske märker vi ännu inte så mycket av skadorna Monsanto orskar men varför ska vi leva som om vi själva vore den sista generationen på jorden.
Nestlé var väl förresten inblandade tidigare i en katastrof med bröstmjölksersättning om jag inte minns helt fel.
Om du uppfinner något nytt och det är ju det Monsanto gör dvs komjölk genetiskt modifierad för att bli exakt det samma som bröstmjölk så har man rätt att söka patent. Hade jag gjort det så hade jag haft den rätten med så det är inget unikt för Monsanto. Så de söker inte patent på den gamla sortens mjölkersättning. Nestles mjölkersättning per se var det inget fel på men den användes på fel sätt och gör det fortfarande i Afrika där det är en statussymbol. Vi kan inte heller leva på förutfattade meningar om företag eller forskning då motståndarna inom GM gröda inte heller har några riktiga bevis på att det är skadligt. Har man inte det så ska man inte heller presentera lös fakta som bevis. Det skadar ju bara mer än det gör nytta i slutändan ungefär som med klimatförändringsdebatten där man för några år sedan presenterade felaktiga uppgifter baserade på spekulationer. Detta skadade debatten då man gav företagen kött på benen istället för att motverka dem.