CITAT (Motti @ 20-11-2013, 00:08)

Jag kan inte ta till mig det där som ni berättar att man har två tre barn och hund och påstår att hunden klarar att vara ensam hela dagen då matte och husse jobbar plus att ni har barn att ta hand om !finns inte i min värld alls .Man kan inte ha tid med ett sådant liv med hund på det .Alla Zologer kan skiva under på att jag har rätt att hunden är ett flockdjur och ska inte leva ensam hela dagar utan sällskap .Ser svaren här och det handlar mest om er själva hur ni mår ! inte hur er hund mår ? i min värld är det skrämande att se att så många tycker det är okej att ha hund och jobba heltid och lämna hunden ensam .Som sagt i dag finns det en lag som säger att en hund ska rastas minst 4 gånger om dagen och en katt ska ha tillsyn minst tre gånger om dagen hur fixar ni det om ni jobbar heltid ? !Jag bryr mig inte ett dugg om hur ni som hundägare känner !jag bryr mig om hur hunden mår eller för den delen hur katten mår eller de andra husdjuren som lämnas hur som haver.Ingen kan påstå här att det inte finns ett problem med hundar katter och andra husdjur .Folk skaffar djur så lättvindligt i dag!som att köpa ny soffa ! Sedan finns det många djurvänner som verkligen skaffar djur av rätt anledning och som har tid med dom och har tänkt över hur länge tex en hund lever eller en katt !Vore alla lika förståndiga så hade vi varken haft hundstallar eller katthem .Det här är min personliga uppfattning och den står jag för !Inga djur om man inte har tid och engagemang för dom .
Jag håller med dig om att man inte bör lämna hunden ensam än max 4 timmar per dygn men var läser du att nån gör det? Jag läser att folk jobbar heltid men har dagmatte,dagis, hunden med på jobbet eller jobbar olika tider så hunden inte blir ensam för mycket.
Sen är det en rekommendation från JBV att hundar bör rastas var 6 timme, inte en lag för då skulle vi alla få ställa klockan mitt i natten och rasta våra hundar