Blötmat är för mig detsamma som burkmat och det görs det massor av reklam för. Det passar säkert en del hundar.
Nej Motti Det händer säkert att det finns hundar som reagerar på kvalser men det kan lika gärna vara något annat i torrfodret. Jag har själv haft en hund som vid allergiutredning visade sig reagera på vete vilket det fanns gott om i det torrfoder hunden fick. Det försvann när vi bytte till ett annat torrfoder som inte innehöll vete. Jag försvara inte torrfoder med näbbar och klor. Min hund får inte torrfoder som huvudfoder men jag har haft flera hundar som levt hela sina liv på i huvudsak torrfoder utan att bli det minsta sjuka.
Vilken tur att du och din man är de enda hundägarna i Sverige som vet vad som är bäst för Sveriges alla hundar vad det än gäller. Du kan väl starta en hemsidasida eller en sida på Facebook där hundfolk kan fråga dig om allt som rör hundar. Det vore toppen för alla oss okunniga hundägare och du skulle kunna tjäna storkovan på kuppen.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|