CITAT (Motti @ 24-11-2013, 00:44)

Blötfoder är inte det samma som torrfoder som blötlagts ! blötfoder är kött antingen rått eller kokt med diverse som tex potatis ris osv. Ni kan gå in på www.fodex.se det kallar jag blötfoder ,inte några torrisar som man hält lite vatten på .Förstår inte motståndet mot blötfoder bland hundägare och för den delen kattägare ! om nu torrfodret vi ger våra hundar och katter innerhåller förådskvalster som gör att våra husdjur utvecklar allergier diarrer osv är det inte kanske läge att tänka om vad det gäller torrfoder ?Jag personligen vinner ju inget personligen på att förespråka blötfoder ! men min hund gör det absolut ! Tänk bara hur mycket torrfoderindustrin tjänar på sina torrfoder och vi går på det ! Man kan ju fråga sig varför vi anser att torrfoder är det ultimata ?Vi vet ju innerst inne att alla hundar och katter 'rovdjur ändå envisas vi med att ge dom torrpyller !Jag vill bara att man ska fundera över vad vi ger våra husdjur och om det är så himmla bra för dom eller om det är bäst för oss ?
Blötfoder innehåller massa skit det med. BARF är bättre enligt mig. Men många är vägarna i vår herres hage så alla gör väl de val som passar en själv och ens djur bäst.