Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blev så glad!, :o)
          Ina
          Inlägg 26-12-2004, 23:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

Någon gång i somras/höstas när jag var på väg hem var det osedvanligt långa köer när jag skulle ut ur Borås. Efter en stund kom jag fram till "korken" - en stackars man som ensam försökte putta undan sin bil. Jag gasade på och svängde kvickt in på en busshållplats, hoppade ur bilen och sprang och hjälpte honom. Vi puttade undan bilen ytterligare en bit till en större parkering i närheten. Vid det laget hade en bil till stannat. Lagom till vi fått hans bil ner på den större parkeringen kommer polisen (!) - nån hade ringt POLISEN??? Vad har dom med motorstopp att göra??? Ja, ja... poliserna var glada att kunna få åka iväg direkt i alla fall...

Det visade sej att mannen med motorstoppet bodde i samma by som jag så han fick naturligtvis skjuts! ..och nu till det roliga! När jag kom hem på julaftonsmorgonen efter att ha jobbat natt stod den här på köksbordet:

Det visade sej att det hade knackat på dörren efter att jag åkt till jobbet den 23:e och det var motorstoppsmannen som kom med denna julblomman som tack för hjälpen!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lisselbo
          Inlägg 27-12-2004, 08:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 156
          Medlem nr: 3 494

Måste få berätta en rolig sak som hände mig på jobbet för ett par veckor sedan.
          Jag jobbar i en matbutik och på kvällen kommer en karl in och frågar om det finns någon möjlighet att slå in en chokladask, tyvärr säger jag så finns det ingen inslagningsdisk och övriga affärer på stan hade stängt.
          Han ser lite besviken ut så jag säger att jag ska fixa det där.
          Öppnar en rulle julpapper och slår in chokladasken åt honom. Han blir jätteglad och frågar efter mitt namn för han vill så gärna skicka något som tack för hjälpen, men jag säger att det behöver han inte alls göra för jag tycker att det bara är kul att kunna hjälpa honom så att han blir nöjd.
          Men iallafall han får namnet och går iväg.
          Det dröjer några dagar så kommer kontoristen och påpekar att jag har ganska mycket papper i mitt fack på kontoret och det blev lite trångt nu när det kom ett tjockt brunt kuvert. Ok tänker jag går väl och tittar vad som har kommit då, nyfiken som jag är.
          Får syn på kuvertet och öppnar det.
          Vad får jag syn på, en cd av Robert Broberg. Är ingen större beundrare av honom direkt, men tack ändå.
          Tittar lite närmare på skivan och får då syn på en anteckning:
          Marie tackar för hjälpen Robert B.
          Gissa vem jag hade hjälpt

--------------------
          ~ Marie zon IV ~

" Man lär av sina misstag genom att upprepa dem tillräckligt många gånger "

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 03:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon