CITAT (theseraphim @ 30-11-2013, 13:29)

Håller inte med där riktigt, tex så var ju manga på tapeten för ett tag sen då japanerna gillar unga kvinnor i fantasi och fiktion men det rättfärdigar inte det på något sätt bara för att det kommer från en annan kultur. Sen att någon har en bild på sin nakna bebis är ju inget konstigt men att gömma sig bakom kultur är ingen ursäkt och är återigen på samma sätt som med rasism bara ett dolt sätt att rättfärdiga något sjukt. Pedofiler osv har alltid funnits men nu straffas dem och vi jagar dem vilket man inte gjorde för femtio år sedan. Vi måste bli ännu mer effektiva och nya lagar som tex om grooming är rätt väg. Det finns inget ok med att vuxna skapar kontakt med barn och vill ha lättklädda bilder. Önskar att staten kunde lägga ner mer pengar så att vi kan ha hundra poliser som sköter sådant istället för de typ tre som sköter det idag.
Vi måste också be om ursäkt för historien och även om vi gjort det mot barnhemsbarnen så bör staten be om ursäkt för en allmän slapphet när det övergrepp mot barn.
Nu var det inte det som jag uttalade mig om. Pedofili har inget med kultur eller konstnärlig porträttering att göra, två helt skilda ting.
En pedofil kan se blöjreklam som väldigt erotiskt medan vi övriga ser det som just blöjreklam. Är det då blöjreklamen som är pedofilistisk eller är det betraktaren?
Men nog om det. Som sagt var det inte den aspekten jag talade om utan om att "pöbeln" låter barnporrdefinitionen spilla över och svälla till att omfatta fler och fler aspekter av samhällsfenomen. Dvs där synen blivit att vi ska idka cencur för att gardera oss för att någon individ eventuellt kanske någongång någonstsns skulle kunna bli KÅT på en viss bild etc.
Detta jmf med andra filier som vi inte kan garantera oss emot att någon tänder på.
Slutsats för mig är att vi ska koncentrera oss på att bekämpa den pedofili som levs ut och är verklig, och inte försöka hitta varenda kulturell detalj som med väldigt god vilja skulle kunna misstolkas.
Sen sett juridiskt är det inte olagligt att vara pedofil, bara att leva ut denna så att den drabbar andra och tredje person.