|
Vet inte hur många som tar sig tid att bry sig om vad deras Hundar och Katter äter igentligen !Håller med Jubbe att vissa foder är ren skit med enbart en massa tillskott av mineraler vitaminer och grönsaker mm. Jag och min man anser att hundar och även katter mår bäst av blötfoder i olika former ,torrfoder är något som vi knappt använder här i alla fall så tycker inte vår hund om det så här kokar jag kyckling och nöt och annat tillför råris potatis mm ,visst har vi torrfoder här men hunden ratar det hon plockar bort det och lägger det i en hög på golvet men en del äter hon av det.Jag funderar ofta över varför vi känner att vi måste ge våra katter och hundar torrfoder !Hundar och katter är rovdjur och ska äta kött rått eller kokt .Som jag många gånger skrivit här så ger de varken kattdjuren eller hundjuren på Kålmården torrfoder !de får rått kött .Jag är inte ett dugg förvånad över att dagens katter och hundar inte tål kött då de från ungestadiet får torrfoder,och det mest tragiska är att dagens sällskapshundar och katter inte tål rått kött utan att få sprutdiarrer .Vi som har jakthundar ger ju våra hundar rått kött som tex vid jakt och nedlagt byte så får de räntan ,men många jägare är inne på torrfoder också !Att ge en hund samma jäkla torrfoder i typ 12 år ,ja hade hunden fått välja så hade det varit rått kött det som hunden en gång överlevde på .Nu har människan bestämt att de ska ha torrpyller av någon annledning .Förstår inte varför vi blundar för våra katter och hundars ursprung båda är rovdjur ! ja ja jag vet att det är kontroversiellt !men vi måste tänka om för våra djurs bästa inte för vårt bästa .
|