Hej igen alla!
Och tack för engagemang!!

Ja du Pauline mfl - det är sååå kul detta. Drömt om stor trädgård. Potatisland och smultron har jag redan! Satte jag första året, så de har sin plats redan - tror jag kan köra potatis en gång till på samma ställe eftersom det var helt ny jord, så lite gödsel på det så

Har över 1000kvm odlingsbar yta så jag njuter verkligen av att planera - men just denna långa rabatt håller på att knäcka mig. den är dessutom det mest framträdande - längs med staketet utmed gatan.
men nu har jag bestämt mig" Kerstin - det blir en variant av vad du sade. Kommer att fylla en fem-sex pallkragar med ny jord och "direktså" fröerna där senare i vår enligt anvisningar på paket.
Missförstod dig - det är försådd inomhus med kyla/värme mm som jag inte har tid eller plats till.
men eftersom ingen av blommorna lär blomma i år ändå kvittar det ju var de sätter fart.
Sätter ut pallkragarna i rabatten efter rensning och odlar fröerna där. rensar därefter rabatten som en galning och håller efter den. När plantorna är stora nog att plantera om så flyttas dem dit de ska vara. Då kan jag dessutom plocka bort pallkragarna och bre ut finjorden i dem i rabatten

Tack alla!!!