CITAT (gnon49 @ 18-01-2014, 18:50)

Har verkligen "vita" förtryckt mer än andra.
Afrikaner, asiater, indianer i Nord/Sydamerika praktiserade slavhandel i lika stor, om inte värre utsträckning som den vite mannen. Människan har ju alltid koloniserat och förtryckt genom historien oavsett färg på huden. Gränsen mellan Europa och Asien har väl böljat fram och tillbaka genom seklerna.
Tror nog inget folkgrupp i stort förtryckt så som européer då vi gjort det överallt där vi härjat, färga vilken historiker som helst så hittar man ingen annan folkgrupp som systematiskt utrotat så många andra som europén.
CITAT (Kryddan03 @ 18-01-2014, 20:55)

Tack Rebecca för det enda kloka inlägget i den här tråden!
Vad gäller övriga deltagare blir jag besviken på några och inte särskilt förvånad över andra. När t o m moderatorerna, en mer aktivt och den andra mer passivt, faller till föga för xenofobernas och rasisternas retorik blir det även en påminnelse om en av anledningarna till att jag inte längre deltar här. Att det är Carl som är TS förvånar mig inte det minsta - det är bara att slänga ett öga på hens tidigare inlägg för att se vilkas ärenden hen gärna springer...
Vem är TS? Jag bara undrar för jag håller med dig om att det är inte den extrema rasismen som är samhällets största problem utan vardagsrasismen där tex sådant här anses löjligt.