Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Önskar tips på ettårig klätterväxt för inglasad balkong, Med ätbara blad, frukter etc
          emmma
          Inlägg 19-01-2014, 18:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 79
          Medlem nr: 15 761

Jag odlar en hel del på min inglasade balkong. Längs med ena sidan har jag en spaljé och nu funderar jag på om någon kan ge tips på någon klätterväxt som ger något ätbart. Det jag än så länge kommit på själv är sparrisböna, basera/ malabarspenat eller (i sista hand) fjärilskrasse. (Efter lite googling verkar det som om att blommorna är ätbara precis som vanlig krasse)

Är det någon här som testat att odla ovanstående och kan be lite tips på om det är en bra idé eller inte? smile.gif Balkongen är som sagt inglasad och ligger i sydvästläge, så det blir alltså väldigt varmt där på dagen och kallare på natten. Bor i zon III. Jag vill ha något ettårigt, då jag har dåligt med frostfritt utrymme.

Tack på förhand! smile.gif
          Hälsningar Emma

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          emmma
          Inlägg 20-01-2014, 22:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 79
          Medlem nr: 15 761

Tack så mycket, den skall jag kolla upp!

Glömde att skriva i mitt första inlägg att det vore bra med någon växt som inte är så känslig för spinn. Någon som testat basera och fått spinn? (Fast får man spinn så kommer det nog nästan på allt ändå ... Förutm klockrankan som jag hade förra året, den var inte alls lika populär som fjäderstjärnvindan och tomaterna men den är väl å andra sidan giftig).

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 01:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon