CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-01-2014, 20:46)

Jag håller med gossen, och det är inte många gånger jag gör...
Men att ni orkar...
Men enligt Theseraphim får ku svenska folkte inte tycker och tänker, varken si eller så... Är inte detta förtryck????
Ordet rasist används för ofta, så fort du säger något till någon som inte är född här så är man rasist. Det är fel.
Jag själv är inte född här men skiljer mig int4e så värst mycket från svenkarna. Mun sambo är Urgöteborgare, skall han bara hålla käft och inte ens får tänka och tycka enligt theseraphim. Han som i hela sitt liv har jobbat med olika nationer inom idrott.....
Jag tycker här går det för långt
Man får tänka hur man vill och gilla vad man vill men det tar inte bort fakta att man kan tänka rasistiskt eller att man är rasist. Vad spelar det för någon roll om man är urgöteborgare förstår jag inte det är väl ingen skillnad på göteborgare, gotlänningar, skåningar osv. Människan är fri att tycka och göra som den vill men man är sina åsikter och man kan inte förvänta sig att alla ska tycka om dem eller acceptera dem. Vardagsrasister enligt mig är tex fega hycklare som inte vågar stå för sina åsikter, inte för jag tycker om en uttalad nynazist för den delen heller men det är mer respekt att stå för det man tycker är rätt. Främlingsfientlighet för mig är brist på empati och allmän medmänsklighet och de som håller på med sånt är inte värdiga medmänniskor. Ordet negerboll kan låta banalt för oss som aldrig fått öknamnet och dehumaniseringet i ordet neger men det är ett fruktansvärt fult ord som ligger i exakt samma linje som nigger, blatte osv. Lakrits är jättegott och är mitt favoritgodis, finns ju både finsk lakrits som kan vara röd men även en dansk sort som är mörkt brun och pudrad med lakritspulver...mmmmmmm gott:) använde själv för första gången lakritspulver i julas när jag gjorde kolor och jäklar vad gott! Nästa gång blir det lakritskskarameller jag ska göra.