Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Bredband hos Comhem?, Är du nöjd?
          Ålgryte
          Inlägg 23-01-2014, 10:12
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 597
          Medlem sedan:
          19-05-2008
          Medlem nr: 16 230



          Nu är jag ARRRG ranting.gif ranting.gifranting.gif och behöver skriva av mig - och kanske få medhåll och tips av någon hur jag ska agera....

          Jag har sedan mååånga år mitt bredband hos Comhem. Jag surfar och skickar mail men laddar inte ner filmer eller "tunga" filer. Den lägsta hastigheten har därför varit mer än tillräcklig för mig i alla år.

          I våras - tror jag det var - tvångshöjdes hastigheten och priset med 30%! OK allt blir dyrare men servicen blir sämre! Igår arbetade jag på nätet när jag plötsligt blir nerkopplad kl 24! Efter sökande via min smartphone fick jag veta att Comhem gjorde underhållsarbete till kl 06:00!!! I 6 timmar skulle jag således vara utan bredbandet! Detta är inte första gången de kopplar bort bredbandet för "underhåll"!!!

          Idag talade jag med Kundtjänst som hävdar att först efter 24 tim avbrott blir det tal om kompensation!!! Avbrott för underhåll aviseras aldrig till kunderna i förväg: "eftersom det är på natten och det är inte så mycket trafik då" var förklaringen jag fick!

          Jag har bett om IP-telefoni (INTE hos Comhem!) och inser att telefonen kommer vara ur funktion när Comhem plötsligt gör underhåll. Hur fungerar din bredbandsleverantör? Har du IP-telefoni som du är nöjd med?
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          theseraphim
          Inlägg 23-01-2014, 11:51
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem sedan:
          15-02-2008
          Medlem nr: 14 081



          Hade deras bredband i många år när jag bodde i lägenhet och det var vara toppen. Avbrott gör alla leverantörer(har haft Telia, comhem, tiscali) och oftast från 24:00 till tidig morgon och det brukar stå på deras hemsida under planerade arbeten. Har Alltele nu och det är ett riktigt pajasföretag som jag tyvärr måste ha kvar ett halvår till(tyckte boxers kundtjänst var dålig men den var tusen gånger bättre än nollorna på Alltele som inte håller koll på något).
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 07:26
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon