Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kompost av 200 liters tunna
          Stefulainen
          Inlägg 23-01-2014, 07:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 54
          Medlem nr: 32 120

Kompost nr 1 börjar bli full så det skulle vara dags att fixa till en ny. Jag råkar ha en 200 liters plasttunna som jag funderar på att göra om till kompost. Är det någon annan här som anväder en dylik? Hurudana erfarenheter?

Hur många hål behöver man göra för att avfallet ska få tillräckligt med syre? Eftersom det kommer att slängas hushållsavfall i den kan hålen knappast vara större än ca 5-8 mm för att hålla möss och råttor ute (Vad månne är maximistorlek)?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Piccante
          Inlägg 27-01-2014, 11:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag har en sådan kompost som står skyddat i ett hörn vänd mot söder. Södersolen gör att den värms upp på ytan och faktiskt blir ganska varm så även om det inte är nedbrytning året om så funkar det fint på vår och höst.
          Bra att du gjorde hål i bottnen för jag gjorde hål lite spritt över sidorna men missade bottnen först och det lägsta hålet var ca 10cm från marken vilket inte räcker då det blir mycket lakvatten som lakas ur kompostmassan och det blev en blöt syrefri gegga i bottnen som inte bröts ned. Måste vara dränering i bottnen.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-08-2025, 17:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon