Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Snart är våren här!
          johanare
          Inlägg 23-01-2014, 13:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 73
          Medlem nr: 57 467

Vilket drag det var här då?! whistling.gif

Inga planer inför våren? Nyplantering kanske?
          Vi får hoppas på en bättre vår än 2013. Jag är redo att täcka för vårsolen/kylan i mars/april om den kommer.

2 Munstead Wood är beställda för en större kruka. Lär väl bli i April. Kunde inte hålla mig smile.gif

Planer på 2 st Mary Rose att komplettera min stora rosrabatt med. Detta för att hedra en viss Mary som gått bort.

Funderar också på ett par Scepter'd Isle att fylla ut mina Queen of Sweden med. De ser lite ensamna ut.

Har bokat upp leverans av hästgödsel inför våren. Bra med kontakter. Funkar i brist på kossegodsel.

Inte för att jag har jätteproblem med SFS men är det någon som kan bekräfta att samplantering av roser med Gräslök skulle vara gynsammt för att hålla SFS borta? Gräslök kan vara vackert också.

Annars, några perenner förutom min lavendel, stäppsalvia o nepeta att fylla ut rosrabatten med? Får inte ta överhanden o kraften heller. Gärna lite högre...Alium?

--------------------
          Zon 1 - Helsingborg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kajsa
          Inlägg 16-02-2014, 15:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Trier, blev med tiden en klätterros här, bilden från 2009, sedan kom den kalla vintern och tog den. Min nya är ganska liten ännu. Myskrosorna fryser ofta ner här, Mozart som är en ganska stor buske har frusit ner 3 ggr men nu har jag lärt mig att den kommer upp igen, liksom Ghislaine de Feligonde, alla zon 4 rosor men dom är ändå klena.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 09:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon