CITAT (ryss_бори @ 19-02-2014, 21:00)

Haha ja, den där myten om att kvinnor är så mycket mognare och därför söker sig till äldre män är så jääävla tragisk. Möjligtvis att de är mognare i tonåren, då det utvecklas tidigare, men verkligen inte senare. Både män och kvinnor är i regel omogna, fast på olika sätt. Generellt sett tycker jag dock (endast min personliga åsikt och ingen fakta) att kvinnor är mycket barnsligare än män från 20 och uppåt, då de oftast alltid går på sina känslor och ignorerar logiska argument. Min enda anledning att bli tillsammans med tjejer yngre än mig själv är oftast just utseendet, och jag tror det är den primära anledningen för män att välja yngre. Visst finns det vettiga respektive dumbomar i alla åldrar, men överlag känns äldre vettigare.
Logik är tråkigt och överskattat medans att leva på känsla är mycke mer skoj:) kvinnor tycker jag personligen är bättre på att planera, organisera, hålla koll på saker än män är. Överlag så är det kvinnor som sköter och planerar det mesta i familjevardagen medan vi män mer utför det vi blir tillsagda. Med tanke på gubbväldet inom politiken och hur ineffektiva de är så bör män bli allt mer ineffektiva ju äldre de blir medan kvinnor går från klarhet till klarhet.