|
jag får sällan "bonus" då jag inte handlar särskilt ofta på ica. någon tidning har jag inte fått på flera år. deras system med "bonus" och ICA-kort är ju enligt min mening bara ett sätt att knyta upp kunderna. Jag föredrar att istället få min bonus direkt i kassan i form av lägre priser. Ett bonussystem förutsätter ju att marginalerna är höga. COOP lägger ner sitt återbäringssystem,de klarar inte konkurrensen. Som jag upplevt det är ICA dyrare att handla på än t.ex netto eller Lidl,butiker som jag trivs i.
min lokala ICA använder jag bara då jag inte har något ärende/jobb in till Växjö och blir lika förvånad varje gång över deras överpriser. kollar folk inte priserna hos de andra konkurrenterna? eller har man bundit sig så hårt med konto och ICA-kort? har haft flera diskussioner med folk som endast handlar på ICA och deras skäl är just det,de har konto och "man får ju erbjudanden". ICA har lyckats med sin strategi,man har stor andel av kakan,konkurrensen är låg,obefintlig i småorter med endast ica kvar och man styr prissättning hos sina leverantörer. ICA-handlarna själva lever gott och de stora affärerna levererar miljoninkomster till sina ägare. den td då det var knapert att leva på att sälja livsmedel är uppenbarligen förbi för ICA-handlarna. Ulf
|