Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> exotiska växter till salu!, hittar inga plantor någonstans förutom i florida typ.
          tobbedepro
          Inlägg 02-05-2013, 17:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 77 785

Jag är sugen på att köpa exotiska växter men jag hittar bara två hemsidor som säljer det jag vill ha men det är i kalifornien och florida så jag vill inte vara väldigt omiljövänlig så finns det någon stans man kan köpa exotiska växter? unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          David Malmö
          Inlägg 31-03-2014, 15:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 78
          Medlem nr: 25 086

Jag får "fel vid sidhämtning" på hoyamani.se, finns de ännu?

Den tredje eBay-länken (palmen3103) har en hel del fina palmer, även ganska stora, och billigt. Kan man lita på att de ser ut som på bilden? De tycks bara ange krukstorlek. Svenska butiker brukar ju inte visa exakt rätt exemplar utan bara en allmän bild på en vuxen växt. Fast med tanke på hur bilderna ser ut så är det nog för rätt exemplar. Tysk site men verkar som om växterna är i och skickas från Spanien? Här tycks man få mycket för pengarna. Och jag gillar eBays och Amazons omdömen som i detta fall säger att 99,3% av hans 831 kunder är nöjda, det känns ju ganska tryggt, trots avståndet. Fast de andra länkarna tycks ha mestadels fröer och väldigt unga plantor, eller auktioner av begagnade växter såvitt jag förstår. Här är en med positiv erfarenhet av dessa.

Redigerat av David Malmö: 31-03-2014, 15:53

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 31-03-2014, 18:25
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (David Malmö @ 31-03-2014, 16:09) *
          Jag får "fel vid sidhämtning" på hoyamani.se, finns de ännu?

Den tredje eBay-länken (palmen3103) har en hel del fina palmer, även ganska stora, och billigt. Kan man lita på att de ser ut som på bilden? De tycks bara ange krukstorlek. Svenska butiker brukar ju inte visa exakt rätt exemplar utan bara en allmän bild på en vuxen växt. Fast med tanke på hur bilderna ser ut så är det nog för rätt exemplar. Tysk site men verkar som om växterna är i och skickas från Spanien? Här tycks man få mycket för pengarna. Och jag gillar eBays och Amazons omdömen som i detta fall säger att 99,3% av hans 831 kunder är nöjda, det känns ju ganska tryggt, trots avståndet. Fast de andra länkarna tycks ha mestadels fröer och väldigt unga plantor, eller auktioner av begagnade växter såvitt jag förstår. Här är en med positiv erfarenhet av dessa.

Har handlat mycket därifrån och nog av dom flesta jag länkade till, palmen3103 är en favorit det är nästan gratis när man jämför med annat,, och storleken stämmer hyfsat någon cm dit och dit skiljer, men det är levande växter alla är inte exakt lika dana så någon är mindre men ocks lite törre får man bland än vad bilden visar. Alla palmer i Europa kommer från Spanien eller Italien och därefter mellan händer igenom Holland, Belgien, Tyskland, England och därefter vidare till plantskolor runt om i Europa. Denna handlar direkt från Spanien (samarbete med någon odlare) och visar därför ''spanska bilder''. Brukar komma ca på en vecka till Sverige, ibland lite längre men det klarar växterna galant.

Och som det står på eng länken att nolinian inte hade rötter,, det är så man oftast köper yucca (och yucca liknade växter) och trädormbunke. Rotningen står man själv för. Altså det är som jätte stora sticklingar man köper. Billigare och billigt att frakta (enkelt och man får plats med fler i frakt).

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-10-2025, 13:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon