CITAT (Motti @ 17-04-2014, 00:57)

här där vi bor kör de flesta invandrare lyxbilar BMV cabb Merceders cabb osv BMV Jeepar osv sådana bilar som en vanlig svensk arbetare inte har råd att titta på ens ,lite svårt att ta det här med svält och tiggeri på allvar då !Vem behöver hjälp ? verkar som många invandrare här i Nässjö har det väldigt bra redan när de kommer hit , om man ska jämföra med många svenskar .Jag menar att om man är utfattig när man kommer hit har man väl knappast råd med att köpa en BMW eller en Merca i lyxklass ? Tyvär är det nog så att dom som verkligen har ett eländigt fattigt liv i missär och svälter de lär aldrig att ha råd att ens tänka på att fly hit när de inte ens har mat att ge sina barn !Finns säkert andra åsikter men man undrar ju hur de har råd att köpa bilar för uppåt en halv mille och mer som flyktingar ? Det är den verkligheten jag ser här i Nässjö !
Känner du alla i Nässjö? Eftersom du "vet" vilka som är invandrare, vilka som är flyktingar och vilka som är adopterade från annat land så måste du ju känna alla. Om inte så tycker jag att du inte ska uttala dig på det viset som du gör!