CITAT (gnon49 @ 17-04-2014, 17:44)

Att stramare invandring ofta förknippas med SD förstår jag i9nte. Alla partier förordar ju det ibland när det politiska klimatet fordrar det för att locka väljare.
Sedan tar asylärenden nog alldeles för lång tid att utreda. Dras allt i långbänk så rotar sig ju människor i Sverige och en utvisning då kan bli inhuman. Men uppfyller man inte kraven så skall man givetvis utvisas ur landet. Annars blir tilltron till statens agerande lidande. Veliga myndigheter ger ingen tilltro. Främlingsfientlig är ett starkt ord som nog få svenskar lider av. Har egentligen lite att göra med åsikter om invandringens vara eller inte vara. Är själv för skärpt, men rättvis, invandring men uppskattar människor för vad dom gör, inte för vem eller vilka dom är. Trots allt så finns det sk-tstövlar och hyvens folk i alla grupperingar i samhället.
Dock så är SD det enda parti som aktivt och är byggt på en främlingsfientlig bas. Som jag skrev tidigare så har alla partier en linje inom invandring, asyl, flyktingar osv precis som med utrikespolitik, miljö, försvar och andra områden så att ett parti diskuterar invandring och flyktingpolitik är inget konstigt dock så har SD en något mer extrem syn på det heja som jag själv anser vara inhuman och idioti och inte politik(tycker det samma om den gamla vänstern med dock).
Ska alla som flyr eller invandrar hit på automatik få medborgarskap är nog få partier som tycker dock så är nog alla överens om att man måste jobba snabbare och bli mer effektiva.