CITAT (Motti @ 23-04-2014, 01:03)

Jag är deffinitivt för blandraskatter !då de bär på mindre ras relaterade sjukdomar ! om det var det saken gällde .Angånde min dotters katter i hennes familj så är alla så kallat räddningskatter alltså katter som inte skulle varit här .Kattan som födde första kullen är två år och ansågs som steril av veterinären !nu blev det kattungar när hon är två år tre föddes två hanar en hona ,tyvär så dog en hane i går natt ,vi ska ha en hane och honan ska de behålla troligtvis men det var många som ville ha katter i kullen .Min dotter och hennes familj är stora djurvänner och har tre vuxna katter den ena är 13 år som de haft sedan den var 11 veckor ,plus att de har en omplacerings hund en så kallat Schilo på två år .
Tro få tar bättre hand om sina djur än dom.Tänker inte bråka om katter och raser !men enligt veterinärer och förskare så är våra huskatter dom som är friskast utan rasrealterade probelm !
Får tacka Stintan för hennes komentar :)lika så Tapio ! Allt är inte svart eller vitt "

Är det inte en lite inkonsekvent åsikt att blandraskatter är du för men blandrashundar är du emot. Har katter nån annan sorts genetik än hundar?
Jag har ingen anledning att betvivla att din dotter och hennes familj tar väl hand om sina djur. Jag undrar bara om du helt glömt vad du skrev i förtvivlan när de först skaffade hund för ett tag sen?
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=121551&hl=