Jag vet jäkligt mycket om både hundar och katter ! En sak all borde fatta är att både inom Kattraser och hundraser så finns det olika typer av hundar eller katter !Vakthundar Valhundar Fågelhundar sällskapshundar och Jakthundar ja även attackhundar! mig veterligen så ser alla dessa hundar olika ut och det på grunda av vad de ska brukas för eller till ,alltså har alla dessa raser inte samma höjd längd eller vikt ,och vad kan detta då bero på !jJO alla dessa hundar är avlade efter vad de ska brukas till ! därför ser alla raser olika ut efter hur de ska brukas !Jakthundar ska vara smala och viga näst intill som en tävlingshund typ Geyhound !eftersom de ska löpa typ 3-4 mil på en dag .Nu råkar våran Jakthund var lite utöver smal !och skulle behöva lite mer hull !Man kan ha många åsikter om katter och hundar !men om man nu ska ha det så bör man veta vad man talar om ! Och vad det gäller unghundar så finns det inget som säger att de ska vara magra i så fall måste jag få skratta då de flesta valpar jag ser i dag rullar fram redan vid 5 månader .
Redigerat av Motti: 01-05-2014, 00:48
|