CITAT (Motti @ 11-05-2014, 01:04)

Ja självklart !men alla som har jakthundar vet att de äter räntor och skit i skogen som tex människoskit och gödsel efter skogensdjur !och även ruttet kött av kadaver och naturligtvis innerhåller detta mask så då tycker jag att lämna in ett maskprov är löjligt i samanhanget !dessutom kan du dra hem masksporer från skogen på dina skor stövlar osv !Frågade på min rasklubb hur många som lämnade in avföringsprover !en gjorde det av alla .Alla som är genuina jägare vet att deras jakthund ska avmaskas två gånger om året .Allt vilt bär på mask om du då ger din hund räntorna så behöver man inte vara raketforskare för att fatta att hunden får mask!Helt säkert hade Tea mask då hon nu mer äter som en häst !hon får mat tre gånger om dagen en och en halv deciliter varje gång med köttfärs och buljong ,inga problem med att få henne att äta mer .Vi har haft jakthundar i många år och alla sex vi haft har avmaskats två gånger om året även våra utekatter .
Påstår du att dom på din rasklubb svarade att de avmaskar 2ggr per år utan att vara säkra på att hunden har mask? Det tror jag inte ett skvatt på!
En hund som jagar har väl inte tid att käka skit och kadaver, dessutom äter inte alla hundar avföring ens om de är jakthundar.
Allvarligt Motti hur tror du att din hund ska kunna lägga på hullet om du utfordrar henne med 4½dl köttfärs med buljong per dag? Stackars hund säger jag bara.