CITAT (vildvittra @ 17-05-2014, 07:01)

Jag tycker trädgårdsmåndag är kanon!fått svar på mycket frågor, oerhört intressanta recept som man blir sugen på att testa tycker bara att tredje hjulet är damen,hon borde plantera blommor istället för att bygga konstiga rangliga konstruktioner...
Att inte programmet tagit fart kan väl också bero på att det är tidigt på säsongen?fram till nu har man ju knappt kunnat plantera något ute pga frostrisk?visst de är i zon 1 men ändå

Nä trädgårdsmåndag får tummen upp från mig:)
Det beror nog på var på kunskapsstegen man står,för en nybörjare kan det nog vara nöjsamt att titta på,för mig med 30 års trädgårdskunskapsinhämtande är det plågsamt amatörnivå.Jag skulle kunna göra ett trädgårdsprogram själv mycket bättre och intressant för alla.
SVT har aldrig förstått detta med trädgård,kolla engelska program istället.Varför kan de inte kopiera t.ex Gardeners World?
Gunnel Carlsson är väl den som kommer närmast men tyvärr föll även hon i svt-fällan och upprepade säsong efter säsong så hade man sett 10 program så hade man sett alla.Man kom bara till amatörnivå och förväntade sig tydligen att en trädgårdsentusiast står kvar på den nivån oavsett hur länge man håller på.
Det gäller att kunna blanda korten så alla får sitt. Ulf