Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301
Självklart tycker jag att bönderna behövs och jag vill slå ett slag för svenska råvaror, närodlat och ekologiskt. Jag blir glad när jag ser såna här initiativ
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45
När ja<g handlar så väljer jag ju. Går jag på restaurang; som jag ytterst sällan gör, så frågar jag. Varje restaurang måste upplysa va<r köttet kommer ifrån.
Tyvärr vet så får hur det är med jordbruket är idag. Många tror att dom vet men......
Att även tyskland använder mycket antibiotika vet jag men när svenska tidningar skrev om det så räknade dom inte hur många fler grisar det finns i Tyskland..... det kom dagen efter.
Men även i tyska tidningar skriver dom nu om det. Hoppas det blir bättring nu. Nu skall också slaktare får minst en minimilön där. även om dom kom från öststaterna.
Då blir det lite svårare för tulip att fortsätta så som dom gjorde.
Malarmastare ja<g köper aldrig danskst pålägg eller något annat därifrån. Det är ingen häxjakt utan dom får lära sig att hålla sig till lagarna.
Här finns det nästan bara danskt kött och från Irland när det inte är svenskt. Och det är inte bara antibiotika utan all salmonella också
Ofta får dom dra in kött och köttfärs pga salmonella