Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301
Självklart tycker jag att bönderna behövs och jag vill slå ett slag för svenska råvaror, närodlat och ekologiskt. Jag blir glad när jag ser såna här initiativ
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
Medlem
Antal inlägg: 4 467
Medlem nr: 18 069
Nej jag tycker inte maten i andra länder är sämre än den i Sverige. Däremot tycker jag inte om att köpa ickesvenskt i sverige. Mycket beroende på att jag vill gynna de svenska bönderna,jag vill ha ett öppet landskap en levande landskap.Men även för att jag inte förstår varför maten ska transporteras längre än nödvändigt. Jag vill att djuren som lever innan de blir mat ska ha ett så bra liv som möjligt. Jag vill inte att det ska finnas antibiotika och annan skit i min mat. Hur mycket är jag då villig att betala? Svårt att säga i %tal men jag försöker köpa ekologiskt,har jag inte råd med det köper jag närproducerat,har jag inte råd med det köper jag en billigare styckningsdetalj eller fläsk isf nöt alt. äter en grönsaksrätt eller pannkaka. När jag är bortbjuden eller på restaurang äter jag det som bjuds.