CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-06-2014, 08:30)

Om alla andra länder (EU ) skulle också hålla sig till lagar och förordningar så skulle prisskillnaden inte vara stor.
Gita gillar du att bli sjuk av maten?
Varför tror du att tom danska läkare varnar för deras kött?
Men jag tror att för dig handlar det här inte om maten utan du försöker bara att reta upp några, som vanligt.
Vem tror du skall vårda vår landskap om det inte finns bönder? Vill du betalar det? Kanske det när du ändå sparar in på köttet

Elisabeth, har du aldrig funderat på att du möjligen blir lurad? LRF är ju kända (eller ökända skulle nog en del säga) för att ha oerhört skickliga lobbyister.
Nej, jag är inte rädd för att bli sjuk av det jag äter. Jag tror nämligen inte att folk i andra länder är dummare än oss svenskar. Jag tror inte att de stoppar i sina barn och sig själva vad som helst. Inte tror jag heller att de är sjukare än svenskarna p.g.a vad de äter, det är väl t.o.m. så att Sverige är världsledande t.ex. när det gäller antalet hjärtinfarkter.
Att du känner stor solidaritet med den svenske bonden och är beredd att betala för det är ju fint, för min del känner jag mig lika solidarisk med den polske, irländske, franke, spanske, brasilianske osv. bonden.
Gita