CITAT (Gita @ 02-06-2014, 13:29)

Elisabeth, har du aldrig funderat på att du möjligen blir lurad? LRF är ju kända (eller ökända skulle nog en del säga) för att ha oerhört skickliga lobbyister.
Nej, jag är inte rädd för att bli sjuk av det jag äter. Jag tror nämligen inte att folk i andra länder är dummare än oss svenskar. Jag tror inte att de stoppar i sina barn och sig själva vad som helst. Inte tror jag heller att de är sjukare än svenskarna p.g.a vad de äter, det är väl t.o.m. så att Sverige är världsledande t.ex. när det gäller antalet hjärtinfarkter.
Att du känner stor solidaritet med den svenske bonden och är beredd att betala för det är ju fint, för min del känner jag mig lika solidarisk med den polske, irländske, franke, spanske, brasilianske osv. bonden.
Gita
Gita läser du inte vad man skriver? Jag skrev ingenting om LRF......
Danska läkare varnar och det gjorde dom redan för minst 10 år sedan i en dansk TV sändning. Jag la in en länk till den sista varning.
Och vad bönder i Brasilien t ex häller eller sprutar i sina djur, vet varken du eller jag. Also köper jag det inte. Och helt ärligt talat, jag klarar mig fint utan oxfile...... Köper då hellre en fin fisk.
Eftersom jag själv har varit bondmora, så är jag fortfarande mån om bönderna. Och även för vår fina landskap.
Skall snart steka 2 fina svenska kotletter

och därtill kålrabbistuvning
Elisabeth
Redigerat av Elisabeth-Västkustkolonisten: 02-06-2014, 13:35