CITAT (ingmet @ 31-05-2014, 10:21)

Har tyvärr inget svar, men har minst samma frågeställning som dig.
Fick med en Hydromat med växthusköpet från Willab. Den ligger fortfarande i sin kartong i garaget. Öppnade och läste bruksanvisningen men blev lätt matt och insåg att jag behöver hjälp att förstå. Därav åkte bruksanvisningen ner i kartongen igen. Har en stilla önskan att få igång den..men har fortfarande inte fått tillräckligt med ork för att öppna kartongen igen . Bra svar på din fråga kanske kan få mig att ändra mitt tillstånd i frågan..

Vår Hydromat stod oanvänd i 5 år i förrådet just på grund av det du också har varit/är med om...Vi öppnade också bruksanvisningen flera gånger om men lade den tillbaka då det stod på "grekiska" - vi förstod inget! I år tog vi fram den igen. Kände oss tvungna då vi ska resa bort i sommar och vill inte att grannarna ska känna sig alltför låsta med att hjälpa till med bevattningen. Min man satte sig ner och tog fram del för del och läste bruksanvisningen steg för steg till slut fick han ihop det. Så nu är det alltså det som jag beskrev som är stötestenen. Vi reser bort om två veckor och innan dess måste vi ju ha trimmat in systemet.
Hoppas att vi båda får svar snart

!