Roligt att sanningen kommer fram till slut.Drevet var ju icensatt av de krafter som inte vill se privatiseringar och valfrihet och som fortfarande snackar om övervinster. Jag blev också skrämd när larmet gick men min vana trogen gick jag upp till det kommunala boendet i byn och satte mig en halvtimme med föreståndaren,visst vägs blöjor även här och motiveringen var helt godtagbar och ingick i den medicinska rutinen. När jag ändå var där snackade jag lite med några bekanta boende och hörde mig för om de trivdes. Ingen hade något att anmärka på,personalen fick ros och jag vet sedan tidigare kontakter att på just detta äldreboende är personalen sammansvetsad och mycket engagerad. Än så länge finns inget privat äldreboende i min kommun men däremot en privat friskola och ett privat dagis. Alla tycks vara nöjda där,både personal och elever/föräldrar. De flesta privata alternativ funkar utmärkt,Carema fick stå till svars för hela branschen och journalisterna vinklade friskt som vanligt ivrigt understödda av vänstern som givetvis hade sin agenda. bort med privata alternativ. Ulf
|