Jag har aldrig någonsin påståt här att Tea inte får mat tvärtom det är upp till er hur ni läser mina inlägg ! tror F.N hon får mat vad tror ni ? klart jag blir kränkt när det påstås att jag svälte vår hund ,skulle inte du med bli arg om någon påstod något sådant om dig ? Det handlar om att den här rasen är svår att få att äta jag kan ju knappast tvångsmata henne ! Och ingen kan väl inbilla sig att man åker till en utställning med en utsvulten undernärd hund och få "Verry Good " man har besikting av hundar på varje utställning av veterinär .Sen kan jag säga att en Luzernerstövare inte är som en Finnstövare varken extriört eller i storlek ! Tea får mycket mat två eller tre gånger om dagen men hon är inte matglad och det kan vi inte göra så mycket åt !Luzernern är svår att få hull på som unghund ,alla har haft samma problem med att få hull på sina hundar när de är unghundar enligt dom Luzernerägare vi träffade på utställningen . Kan tala om att när man ställer en hund i unghundsklassen får man inga rosetter dom kommer i vuxenklassen !I alla fall bland stövare ! vi fick massor av beröm för Tea alla tyckte hon var vacker så även domaren men eftersom en tik hade mer hull så fick hon Exelent vilket var helt rätt ,vi satsar på nästa utställning kan bli i höst eller nästa vår återstå att se .Men helt säkert är att Tea är en jäkligt vacker Luzerner med rätt extriör och rätt vinklar färg och har ett mycket vackert huvud enligt domaren som dömde .
|