Tea var 1 år i mars sedan kan ni ju räkna själv antar jag ! hon var deffenitivt inte ett år då jag startade tråden för då skulle det ju varit tre månader sedan och jag har inte varit inne på denna sidan sista månaderna !har väl ingen betydelse i det stora hela .Jag vände mig hit för att få lite stöd och hjälp plus tips om att få hunden att äta men det blev rena häxjakten enligt mitt sätt att se det .Alla hundar ska ha det bra och få mat men i detta fallet har vi valt en trång ras som man knappt får köpa utan att man ställer ut startar på jaktprov osv ,det är för att bevara rasens extriör jaktinstinkten och hindra avarter stark inavel mm ,utställningar är ett måste på renrasiga hundar då dom bevarar hundens jaktinstinkter och extriör psyke mm ! Om man nu skriver här och ber om tips råd osv så tycker jag det är nedrigt att bli anklagad för att svälta sin hund ,antydningar från folk som bara vill åt en och trycka ner en .Ni här som varit på utställningar vet att det inte är lönt att komma dit med en utsvulten och illa behandlad hund då varje utställnig föregås av en veterinärbesiktining !När folk vänder sig hit och ber om hjälp och råd och får skit så är det bra sorgligt .Vi som hundälskare ska väl samarbeta för våra hundars bästa och inte göra ner varandra ! varför kan vi inte bara dela med oss av erfarenhet osv istället för att trycka ner varandra ?
|